دل-شکسته

پیام غمگین-اس ام اس غمگین-موزیک غمگین-آهنگ دیس لاو-غمکده-مطالب احساسی-مرجعه پیام های احساسی

دل-شکسته

پیام غمگین-اس ام اس غمگین-موزیک غمگین-آهنگ دیس لاو-غمکده-مطالب احساسی-مرجعه پیام های احساسی

پیام غمگین-اس ام اس غمگین-موزیک غمگین-آهنگ دیس لاو-غمکده-مطالب احساسی-مرجعه پیام های احساسی

GPS در پزشکی

چهارشنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۷، ۰۵:۱۵ ب.ظ

کاربرد GPS در پزشکی

کاربرد GPS نه تنها برای ردیاب خودرو و رانندگی است بلکه ابزاری برای مدیریت جمعیت و پیگیری پزشکی است.

رانندگان در سراسر جهان از سیستم موقعیت یابی جهانی (GPS) استفاده می کنند تا ببینند چگونه از نقطه A به نقطه B برسند. اما یکی از محققان دانشگاه ایروبیک دانشگاه بیرمنگام نشان داده است که GPS نیز می تواند به صورت تجاری به کار گرفته شود تا بتواند با مدیریت جمعیت یا خریدار بهتر برخورد کند. و حتی برای ارزیابی بهبودی بیمار پس از جراحی به کار می رود.

این فناوری همچنین دارای کاربردهای فراگیر پزشکی است.

استفاده از ردیاب GPS در پزشکی یک روش برای شناسایی تحرک بیماران پس از جراحی است به عنوان یک اندازه گیری عینی برای پیگیری وضعیت بیماران و بهبود آن شناخته شده است به این صورت که به بیماران بعد از عمل یک واحد GPS حمل می کنند، حرکات آنها را دنبال می کنند و سپس آن ها را تحلیل می کنند.

کاربرد GPS برای نابینایان

نابینایان با کمک از این دستگاه ردیاب GPS و تلفن همراه می توانند در خیابانها رفت و آمد کنند. در این دستگاه تمامی دستورات لازم قرار داده شده است که تلفن همراه از طریق ارتباط بی سیم و با کمک برنامه ویژه گیرنده های جی پی اس، مسیر رسیدن به مقصد را به نابینایان اعلام می کند. به این طریق که برنامه موقعیت نابینا را اعلام می کند وبا استفاده از یک بلندگو به فرد نابینا می گوید که کی و کجا باید به کدام سمت حرکت کند. مثلا برای ورود به یک مغازه مواد غذایی باید ۱۰۰ متر به سمت راست بچرخد و یا برای ورود به پارک ۵۰ قدم بعد به سمت چپ بچرخد. البته فرد نابینا باید با وجود این دستگاه از عصا نیز کمک بگیرد و بدون عصا نمی تواند فقط از دستگاه استفاده کند آن هم به دلیل چاله ها و موانع دیگر است که در پیاده روها وجود دارد و دستگاه نمی تواند آنها را شناسایی کند.

 

  • سما سمین